«Додатні і від’ємні числа»
    
Мета: закріпити знання, уміння, навички одержані учнями на уроках. Поглиблювати навички учнів самостійно виконувати домашні завдання, сприяти кращому засвоєнню навчального матеріалу.
Розвивати  зорову та слухову пам’ять, увагу, уяву, логічне мислення, зв’язне мовлення,  вміння аналізувати та робити висновки.
Виховувати  самостійність, охайність, дисциплінованість.
Форма проведення:
 Мета: закріпити знання учнів з теми «Додатні та від’ємні числа», отримані на уроці. Розвивати пам’ять, увагу, мислення, обчислювальні навички.
 I.Організаційний етап.
1.Створення санітарно - гігієнічних умов для виконання домашніх завдань.
 Перевірка готовності школярів до виконання домашніх завдань.
2.Налаштування на заняття.
Любі діти, у наш клас                                                                                     
Завітали гості щирі.                                                                               
Привітаймо в добрий час                                                                     
Гостей посмішкою й миром.                                                                        
Доброго дня нам!                                                                                           
Доброго дня вам!                                                                                             
Доброго дня всім!
Діти, на уроці  математики ви  вивчили нову тему «Від’ємні числа». Сьогодні на самопідготовці я хочу запропонувати вам невелику подорож до казкової країни  від’ємних чисел. Під час подорожі вам потрібно буде виконувати вправи і шукати відповіді на запитання. Кожна правильна відповідь дає вам змогу отримати прапорці, якими ми зможемо прикрасити мапу казкової країни від’ємних чисел.
II. Корекційно - розвивальний етап. Проведення вправ, націлених на розвиток пізнавальних процесів та інтелекту.
1.     Повторення правила, які числа називають від’ємними
2.     Перегляд відеоролика «Від’ємні числа»
3.     Лабіринт від’ємних чисел
а) Ліфт
Відомо, що дівчинка зайшла у ліфт  на 4 поверсі і  проїхала 3 поверхи. На якому поверсі дівчинка вийшла? Чи можна дати однозначну відповідь? (1 або 7)
б) Маршрут
Роздивіться план вулиці. Одній поділці відповідає 100 м. Що розміщено від світлофора ліворуч на відстані:
300 м
500 м?
Чи можна дати однозначну відповідь?
в) Термометри
На термометрах показано температуру о 8 год. ранку (а) і о 10 год. (б).
З'ясуйте:
У якому напрямку рухався стовпчик температури
від 8 год. до 10 год.
На скільки градусів змінилася температура
День
Температура
Понеділок
-4
Вівторок
-5
Середа
-6
Четвер
-8
П'ятниця
-10
Субота
-6
Неділя
-6
4.     Історичний ліс                                                                               Від’ємні числа виникли  в Китаї в І ст. до н.е., в зв’язку з потребою розв’язувати рівняння. В ті  давні часи знаків " +" і "- "не було, тому ці числа зображали червоним і чорним кольором. ("чен"або "фу")
Додатними числами позначали майно, свої гроші, прибуток. Додатнім числам раділи і позначали їх червоним кольором (китайці їх називали «чен», що означає червоний).
Від’ємні числа не любили, їх називали «фу», що перекладається, як чорний. Ними  позначали борг, збиток, недостачу і зображували їх чорним кольором. Такий спосіб позначення чисел Китайці використовували до середини  XIII ст., поки Лі Є не запровадив зручніше позначення від’ємних чисел — цифри, що зображали від’ємні числа, перекреслювали рискою навскіс справа наліво.
Довгий час від’ємні числа дуже рідко застосовували, вважаючи їх “хибними”. У XIII–XVI ст. європейці розглядали їх лише в окремих випадках. Сучасне розуміння від’ємних чисел пов’язане з рухом ліворуч від нуля по числовій осі, прийшло з працями французького математика і філософа Р.Декарта (1596-1650). І тільки з початку ХІХ ст. від’ємні числа стали у математиці такими ж звичайними як і додатні.
5.     Галявина відпочинку
Фізкультхвилинка  (музична) з метою зняття втоми, розвитку м’язів тулуба
 III. Столиця країни. Самостійний етап. Виконання домашнього завдання.
1.     Розбір домашнього завдання колективно. Повторення правила.
2.     Самостійна робота учнів в зошитах
3.     Індивідуальна допомога учням, що потребують уваги
IV. Контролюючий етап.
1.     Самоперевірка відповідей
2.     Фронтальна перевірка  виконання завдання в зошитах
V. Заключний етап. Острів математичних ігор





1. Ребуси

  2.Математичний фокус з метою розвитку обчислювальних навичок, слухової уваги
Задумайте будь-яке число (від 1 до 9), потім  додайте до нього наступне по порядку, потім додайте до суми 9, розділіть отримане навпіл, і відніміть від результату задумане число. (5)
3.     Підведення підсумків. Рефлексія
Підраховуємо кількість отриманих учнями прапорців. Прапорцями прикрашаємо мапу казкової країни на дошці.





Комментарии

Популярные сообщения